Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Oj, vad händer

Av Pink Ozzy - 2024-05-02 13:04

Tycks vara så att växtligheten har väntat länge på blomningen,  för nu är de igång. Påskliljorna är i full gång, så även narcisser . Gullvivan, pärlhyacint, vårlökar, ginst och säkert 10 som jag intr ens kommer ihåg namnet på. Förutom har 2 tulpaner kommit upp, men många står på kö. Nu kan jag gå ut och hittar nya blommor varje dag. Men det vore konstigt annars. Har grävt ner 250-300 lökar de 2 senaste 2 åren.

Jag ska lägga ut lite bilder, bara jag får lite tid. Mina pallkragar är delvis så dåliga så jag behöver byta ut en hel del. Jag hinner typ en per dag. Allt beror på väder, ryggen och annat som dyker upp och måste gå före. Det är mycket med en tomt. 

Går man en sväng tycks det vara så att alla inte tycks vara medveten om det. För 2 år sedan var det en invandrare som frågar mig när dom klipper gräset på hans tomt. Han trodde att det kom nån och klippte hans gräs. Alla har det ju inte så bra som jag och har en självgående klippare. Frugan klipper gärna 2 gånger per vecka. Utmärkt motion tycker hon. Just nu målar hon en av altanerna. Jag gör lite annat när jag druckit klart mitt thé.

Jed arbeten flyter det rätt bra. Vi vet vem som ska göra vad och delar upp resten. Efter nästan 55 år så blir livet enklare. Tack min älskling.



 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards